Ideális esetben, reklámipari célokra (ahol nem feltétlen a lehető legnagyobb színtér elérése, mintsem a többi nyomdatermékkel azonos, szabványos színvilág a cél) CMYK színrendszerű, Fogra39L színprofilos, PDF állományt kérünk.

Természetesen tudunk fogadni más formátumokat is. A TIFF formátummal is könnyen dolgozunk, ez esetben a kisebb fájlméret érdekében nyugodtan használjon LZW tömörítést. A JPG formátumot – veszteséges tömörítési eljárása miatt – nem javasoljuk, de ha ezt használja, akkor a minőséget állítsa a maximumra, hogy elkerülje pl. a színes részek melletti fehér részeken megjelenő „szemetelést”, a hasonló árnyalatok átlagolásából fakadó túlzott „pixelesedést”.

És természetesen nyitott állományokkal (indd, ai, cdr) is tudunk dolgozni. Ilyenkor azonban minden szükséges fájlt (fontok, linkelt képek) legyen kedves csatolni, továbbá egyeztessen munkatársainkkal, hogy melyik szoftverből épp milyen változattal rendelkezünk. Ebben az esetben fenntartjuk a jogot, hogy a nyomdai fájl elkészítésére szánt időt is kiszámlázzuk.

A betűket vagy alakítsuk görbévé, vagy ügyeljünk rá, hogy a teljes fontkészlet bele legyen a PDF állományba töltve.

Felbontás

A felbontás függ a termék méretétől, de legfőképp a nézési távolságtól, illetve a grafika jellegétől is. Mozgalmas, színes elemeket tartalmazó képeknél nem annyira kritikus az alacsony felbontás, mint mondjuk egy vonalas jellegű, kontrasztos (pl. rézkarc) grafikánál. Kisebb képeknél a felbontás lehet akár 300dpi is. A nagyformátumú nyomtatókon előállított termékeket azonban legtöbbször nagyobb távolságból nézzük, így pl. az 1-2 méterről nézett plakátokat, stb. legtöbb esetben bőségesen elegendő 100-150 dpi felbontással elkészíteni. Egy rendkívül messziről nézett képnél (pl. óriásplakát) pedig akár a 60-70 dpi is megfelelő eredményt ad.

Kifutó

A grafikákra körben 5mm kifutót kérünk ráhagyni. Keretezett képeknél, táblán túlsó oldalra áthajtott öntapadós vinyl borításoknál és hasonló esetekben a keret vagy anyagvastagsággal és további 1 cm-el is növeljék meg a képet, lapszélig érő elemeket, háttérszínt.

Fehér és/vagy lakk színcsatorna

Ha a kiadványban fehér színt is alkalmazni szeretne (pl. víztiszta vagy színes anyagoknál a grafikák alá fehér alányomás), akkor ehhez egy plusz direkt színcsatornát kell létrehoznia, melynek kérjük a „Spot 1” nevet legyen kedves megadni. (Spot szó, utána szóköz, majd 1-es szám). Lakkozáshoz pedig a „Spot 2” direkt színt és nevet legyen kedves beállítani.
A színek megjelenítéséhez természetesen bármit beállíthat a programban, hisz különben munkája során nem látja, hogy mivel dolgozik.
A fehér és/vagy lakk színekkel úgy a legegyszerűbb dolgozni (akkor is, ha a terméken majd alulra kerül), hogy a grafika fölé tesszük és bekapcsoljuk a felülnyomás (overprint) funkciót.
Persze csinálhatjuk fordítva is, hogy a felső elemeket vesszük felülnyomásosra a fehéren, de ez több kockázatot is magában rejt, hisz így akár az egyes színes elemek értékei is nemvárt mód összeadódhatnak. Lényeg, hogy alkalmazzuk a fehér/lakk felülnyomást, mert különben kiütődnek az alatta lévő színek és a direkt szín csak önmagában fog megjelenni.